Fejl på digitale kanaler

Problemer med dit Digital TV

En del medlemmer oplever desværre problemer med modtagelse af nogle af de digitale programmer.

Digitale kanaler ligger placeret i blokke, hvor eksempelvis 3 – 7 kanaler ligger i samme QAM, som det hedder i fagsprog. Det er også forklaringen på, at mange programmer modtages uden problemer, hvorimod andre enten slet ikke kan modtages, eller pixellerer med firkantede blokke, måske kombineret med små stop ind imellem.

Fænomenet er mest udpræget, eller værst om man vil, i højtryks vejr. Det lyder naturligvis underligt for mange usagkyndige, men det er der en ganske logisk forklaring på. Følsomheden er desuden større jo tættere man bor sendemasten på Uldallsvej, da det typisk er den der forårsager forstyrrelserne!

Første forudsætning er naturligvis, at tv apparatet installeres korrekt. Er du i tvivl om hvordan du indstiller dit tv, kan du se mere her.

Der er også et link til YouSee's vejledninger på enkelte tv apparater - se mere her

DR Ultra på 33
Forstyrrres af MUX1 på 538 MHz fra Broadcastsenderen på Uldallsvej
TV3 Puls på 33
Forstyrres af MUX6 på 618 MHz fra Broadcastsenderen på Uldallsvej.
TV2 Sport på 49
BBC Lifestyle på 62
BBC Knowledge på 63
BBC World på 84
CNN på 85
Forstyrres af MUX2 på 762 MHz fra Broadcastsenderen på Uldallsvej.

Spørgsmål?

Kontakt os