Problemer med dit Digital TV

En del medlemmer oplever desværre problemer med modtagelse af nogle af de digitale programmer.

Digitale kanaler ligger placeret i blokke, hvor eksempelvis 3 – 7 kanaler ligger i samme QAM, som det hedder i fagsprog. Det er også forklaringen på, at mange programmer modtages uden problemer, hvorimod andre enten slet ikke kan modtages, eller pixellerer med firkantede blokke, måske kombineret med små stop ind imellem.

Fænomenet er mest udpræget, eller værst om man vil, i højtryks vejr. Det lyder naturligvis underligt for mange usagkyndige, men det er der en ganske logisk forklaring på. Følsomheden er desuden større jo tættere man bor sendemasten på Uldallsvej, da det typisk er den, der forårsager forstyrrelserne!

Første forudsætning er naturligvis, at tv apparatet installeres korrekt. Er du i tvivl om hvordan du indstiller dit tv, kan du se mere her.
Der er også et link til YouSee's vejledninger på enkelte tv apparater - se mere her

Nedenstående kanaler er særligt udsatte for indstråling

Forstyrrelserne kommer til udtryk ved pixeleringer, eller helt sort skærm, hvor den pågældende kanal slet ikke kan indlæses. Pixeleringer kan måske bedst forklares ved, at skærmbilledet ligner et levende puslespil.

Det digitale nummer er angivet med kursivskrift efter kanalnavnet. Det digitale nummer gælder udelukkende ved korrekt indlæsning  af kanalerne.

• DR Ultra33
    Forstyrrres af MUX1 på 538 MHz fra Broadcastsenderen på Uldallsvej.

• TV3 Puls11
    Forstyrres af MUX6 på 618 MHz fra Broadcastsenderen på Uldallsvej.

• Disney Jr.32, TV2 Sport på 49, BBC Lifestyle62, BBC Knowledge63BBC World84 & CNN 85
    Forstyrres af MUX2 på 762 MHz fra Broadcastsenderen på Uldallsvej.

NB:
Der er kun forstyrrelser på dit tv-signal, hvis din husinstallation ikke er af tidssvarende kvalitet.

Læs mere om fejl på installationer her

YouSee har også en del om problemerne deres hjemmeside - læs på YouSee's hjemmeside her